چگونگی مدیریت کلاس درس چندپایه
کد مقاله : 1139-CNF (R1)
نویسندگان
مجتبی چراغی *
دانشجو کارشناسی
چکیده مقاله
چکیده
امروزه با توجه به مسئله کنترل جمعیت و کاهش تعداد دانش آموزان جامعه،ضرورت تشکیل کلاس های چندپایه در مدارس امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.این پژوهش با هدف چگونگی مدیریت کلاس درس چندپایه با روش تحلیلی مروری و با استناد به منابع علمی و تحقیقات اخیرانجام شده است. یافته ها نشان داد که مدیریت کلاس های چندپایه به دلیل وجود دانش آموزان با پایه ها و ترکیب سنی و جنسی متفاوت نسبت به کلاس های درس تک پایه پیچیده تر است. هم چنین چارچوب،قاعده و فرمول مشخصی برای مدیریت کلاس وجود نداشته و معلمان باتوجه به تجربه، استعداد ،مهارت و سبک مدیریتی خود، به یک میزان از روش ها و کارکرد های مدیریت در کلاس درس خود استفاده نمی کنند.
امروزه با توجه به مسئله کنترل جمعیت و کاهش تعداد دانش آموزان جامعه،ضرورت تشکیل کلاس های چندپایه در مدارس امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.این پژوهش با هدف چگونگی مدیریت کلاس درس چندپایه با روش تحلیلی مروری و با استناد به منابع علمی و تحقیقات اخیرانجام شده است. یافته ها نشان داد که مدیریت کلاس های چندپایه به دلیل وجود دانش آموزان با پایه ها و ترکیب سنی و جنسی متفاوت نسبت به کلاس های درس تک پایه پیچیده تر است. هم چنین چارچوب،قاعده و فرمول مشخصی برای مدیریت کلاس وجود نداشته و معلمان باتوجه به تجربه، استعداد ،مهارت و سبک مدیریتی خود، به یک میزان از روش ها و کارکرد های مدیریت در کلاس درس خود استفاده نمی کنند.
کلیدواژه ها
مدیریت ،کلاس درس، چندپایه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر