رویکردهای مدیریت مؤثر یادگیری در کلاس های چندپایه |
کد مقاله : 1138-CNF (R1) |
نویسندگان |
آزاده طیب * دانشکده علوم تربیتی دانشگاه چمران |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش، بررسی رویکردهای مدیریت مؤثر یادگیری در کلاس های چندپایه است. این پژوهش با روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از منابع معتبر و جمع آوری مطالب مرتبط با موضوع، انجام گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که تدریس چندپایه، یکی از شکل های آموزشی است که می تواند نیاز بسیاری از کشورهای مختلف دنیا را در جهت بهبود و توسعه فرآیند یادگیری و محو بی سوادی و دستیابی به آموزش و پرورش همگانی برآورده سازد. لزوم توجه به این مدارس و زیر پوشش قرار دادن کودکان واجب التعلیم از اهداف و برنامه های آموزشی کشورهای مختلف است. معلم کلاس چند پایه با بهره گیری مناسب از روش های مدیریتی صحیح می تواند کمک شایانی در ارتقای سطح تعلیم و تربیت این کلاس ها داشته باشد. همچنین، برای معلمان کلاس های چندپایه، همچون سایر معلمان، بهترین روش تدریس وجود ندارد. معلم با توجه به شرایط کلاس، جامعه ی محلی، ویژگی های دانش آموزان، ترکیب پایه ها و علاقه ها و توانایی های شخصی خود، می تواند یکی از رویکردهای (معلم محور، دانش آموزمحور، فعالیت محور، خودراهبر و گروه همسالان) یا ترکیبی از آن ها را به کار ببرد. |
کلیدواژه ها |
کلاس چندپایه، دلایل وجود کلاس های چندپایه، مدیریت، رویکردها. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |