چالش های طرح ارزشیابی توصیفی - کیفی در راستای تحقق اهداف برنامه درسی در کلاس های چند پایه استان کرمانشاه
کد مقاله : 1119-CNF (R1)
نویسندگان
طه کریمی *، مسعود صیدی، میلاد کرمی
آموزش ابتدایی، فرهنگیان، کرمانشاه، ایران
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالش های اجرای طرح ارزشیابی کیفی(توصیفی) در کلاس های چند پایه استان کرمانشاه انجام گرفته است. روش پژوهش کیفی بوده و جامعه آماری پژوهش را معلمان کلاس های چند پایه استان کرمانشاه در سال تحصیلی 99-98 تشکیل دادند . نمونه از طریق نمونه گیری هدفمند انتخاب شد و با توجه به اشباع نظری 20 نفر شدند که تجربه کلاس های چندپایه روستا را داشتند . ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه نیمه ساختار یافته بوده است، قبل از انجام مصاحبه به مصاحبه شوندگان نسبت به محرمانه ماندن اطلاعات اطمینان داده شد. مصاحبه های انجام شده با اجازه افراد ضبط و سپس به منظور تجزیه و تحلیل بر روی کاغذ پیاده شدند . برای تحلیل داده های تحقیق از تحلیل توصیفی استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که : کمبود وقت و زمان در کلاس های چند پایه، حجم وسیع و تنوع کتاب های درسی در کلاس های چند پایه، کمبود فضا،امکانات و تجهیزات آموزشی - بهداشتی جهت تحقق اهداف و کم تجربگی معلمان درزمینه طرح ارزشیابی کیفی و اداره کلاس های چند پایه از جمله مهمترین چالش های طرح ارزشیابی کیفی در کلاس های چند پایه از دیدگاه مصاحبه شوندگان بوده است.
کلیدواژه ها
ارزشیابی کیفی – توصیفی، اهداف برنامه درسی، کلاس های چند پایه، موانع و مشکلات
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر