الگو های تدریس موثر برای آموزش محتوا در کلاس های چندپایه
کد مقاله : 1112-CNF (R1)
نویسندگان
فائزه جعفری *1، سیده مریم موسوی2
1آموزگار آموزش و پروزش منطقه ی ایجرود
2رشته علوم تربتی،گرایش آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان استان زنجان
چکیده مقاله
یکی از شرایط ویژه که در آن معلمان به مقتضای شرایط می بایست کار یاددهی-یادگیری را به پیش ببرند،وجود مدارس کوچک با کلاس های چند پایه است.
در مقایسه با رویکرد های تدریس در کلاس های تک پایه،معلم کلاس چند پایه باید از روش ها،فنون و راهبرد های متعدد و موثری برای تدریس آگاه بوده و به طور اثرگذارآنها را برای جلب رضایت مندی دانش آموزان به کارگیرد. در کلاس های درس چند پایه،دانش آموزانی با سنین مختلف و توانایی های متفاوت حضور دارند،معلم نباید و نمی تواند فقط با تکیه بر یک روش به ارائه ی محتوا بپردازد..معلمان می توانند با اتخاذ یک روش تدریس مناسب و کارآمد،بازده کلاس های چند پایه را افزایش دهند.
هدف اصلی این مقاله آشنایی با روش های موثر و کاربردی در این کلاس ها است تا معلمان با استفاده از این روش ها بتوانند کلاسی را با حد اکثر استفاده از زمان موجود و بالاتربن کیفیت آموزش داده و مدیریت کنند.این پژوهش به صورت مروری و از نوع تحقیقات کتابخانه ای می باشد.
امید است که معلمان توانمند با مطالعه این مقاله و استفاده از روش های مناسب یک گام به سوی رفع مشکلات موجود در کلاس های چند پایه ،ارتقاء سطح تحصیلی دانش آموزان و بالطبع جامعه آینده برداند.
کلیدواژه ها
الگوهای تدریس،کلاس های چند پایه،معلم، دانش آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر