نقش یادگیری سیار در ایجاد اشتیاق به تحصیل در کلاس های چند پایه
کد مقاله : 1106-CNF
نویسندگان
فائزه حکم آبادی *1، مرضیه تولایی2
1مدیر اموزگار چند پایه
2دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد سبزوار
چکیده مقاله
اشتیاق تحصیلی از جمله پارادیم های جدیدی در حوزه مسائل آموزشی است که ارزش ها و باورهای فراگیران را در راستای آمال و اهدافشان هدایت می کند. این پارادایم مرحله جدیدی در جهت تکامل فعالیت های آموزشی فراگیران است و نیاز به تفکر جدید در مورد میزان فعالیت و تلاش خارج از محیط کلاس درس که می تواند بر یادگیری آنها تاثیر گذار باشد را ایجاب می کند، یکی از مسائلی که می تواند در ایجاد اشتیاق تحصیلی تاثیر گذار باشد یادگیری سیار است، با افزایش استفاده از فناوری های مدرن ارتباطی، واژه های جدیدی به نام یادگیری از راه دور، یادگیر الکترونیکی و یادگیری سیار متولد شده است. در این بین یادگیری سیار نظریه جدیدی است که به تازگی در مجامع آموزشی مطرح شده است، که پارامترهای اساسی آموزش نظیر زمان، مکان و چگونگی ارائه مواد آموزشی را تغییر داده است، این مهم برای کلاس های چند پایه با توجه مقتضیات زمان می تواند به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. با درک آنچه که مطرح شد در این پژوهش به صورت تحلیلی به بررسی نقش یادگیری سیار در ایجاد اشتیاق تحصیلی در کلاس های چندپایه پرداخته شده است.
کلیدواژه ها
کلید واژه ها: یادگیری سیار، اشتیاق تحصیلی، کلاس های چند پایه.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی