کلاس‌های چند پایه ، چالش ها و فرصت ها
کد مقاله : 1097-CNF (R1)
نویسندگان
سیدحجت سیدصدیق *1، لعیا صالحی الوان2، مرضیه اسدپور3
1گروه علوم تربیتی، دانشکده انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه
2گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیامنور، واحد ارومیه
3گروه علوم تربیت، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه طباطبایی ارومیه
چکیده مقاله
هدف تحقیق حاضر بررسی فرصت‌هایی است که کلاس‌های چند پایه ایجاد می‌کنند و همچنین چالش‌هایی است که کلاس‌های چند پایه با آن مواجه هستند. روش کار در این پژوهش به شکل کتابخانه ای استفاده شده است. که با بررسی مقالات و تحقیقات مختلف ، چالش ها و فرصت هایی که کلاس های چند پایه با آن مواجه هست بررسی شده است. صرف تشکیل کلاس‌های چند پایه در مناطق محروم و ارائه‌ی فرصت آموزش و پیشرفت برای دانش‌آموزان ساکن در چنین مناطقی نخستین و مهم‌ترین بهره‌ای است که می‌توان با توجه به شرایط موجود ، از چنین آموزشی بهره برد. بااین‌حال ایجاد این‌چنین مدارسی دارای چالش‌هایی است که شامل : مشکلات ناشی از برنامه‌ریزی نظام آموزشی، مشکلات آموزشی، کمبود وقت، ترکیب سنی و جنسی دانش‌آموزان دختر و پسر در یک کلاس، کوچکی فضای آموزشی، کمبود تجهیزات آموزشی و بهداشتی و.... آموزش‌وپرورش با هر شیوه و نوعی که باشد ، هم فرصت ساز است هم چالش آفرین چراکه انسان موجودی است پیچیده و رفتارهای متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. کلاس‌های چند پایه فرصتی است چالش‌برانگیز که آمیخته با مشکلاتی ست که شرایط خاص خود را دارد.
کلیدواژه ها
کلاس‌های چند پایه، چالش، فرصت، مدارس.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر