کج فهمی های رایج در آموزش کلاس های چندپایه |
کد مقاله : 1096-CNF |
نویسندگان |
جلال غریبی * مدرس گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان کردستان |
چکیده مقاله |
هدف تحقیق حاضر بررسی کج فهمی های رایج در آموزش کلاس های چندپایه بود. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی از نوع کتابخانه ای بود. حوزه پژوهش شامل کتاب ها، مجلات و نوشتههای مرتبط بود که جهت نمونه گیری نیز به علت کثرت منابع در این حوزه از مکتوبات چاپی و دیجیتالی که برای محقق قابل دسترسی بود، استفاده شد. جهت گردآوری اطلاعات از نمونه فیش هایی که به وسیله پژوهشگران طراحی شده بود استفاده گردید. روش تجزیه و تحلیل داده ها نیز به صورت تحلیل، تفسیر و استنتاج نظری بود. یافته های تحقیق بیانگر این بود که مفهوم کج فهمی، معانی مختلفی دارد و اصولاً کج فهمی نسبت به یک مفهوم زمانی رخ می دهد که شخص به مفهومی اعتقاد دارد که به طور معقول نادرست است. نتایج تحقیق نشان داد که برخی از کج فهمی های رایج در خصوص کلاس های چندپایه عبارت بودند از: عدم اختصاص بودجه کافی به آموزش و پرورش به بهانه صرفه جویی اقتصادی، نگاه مصرفی به آموزش و پرورش در مقابل نگاه سرمایه گذاری بلندمدت، آموزش حافظه محور در مقابل آموزش مهارت محور، ارجحیت آموزش در کلاس تک پایه در مقابل کلاس چندپایه، عدم توجه به همکاری و همراهی والدین در امر آموزش و یادگیری، تأکید بر کلاس درس به عنوان تنها محیط آموزشی و عدم توجه به محیط های آموزشی دیگر، تأکید بیش از حد بر کتاب های درسی و عدم توجه به منابع آموزشی دیگر، عدم همراهی سایر نهادها و سازمان ها با امر آموزش و تربیت دانش آموزان. |
کلیدواژه ها |
کلاس چندپایه، کج فهمی های رایج، آموزش، یادگیری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |