بررسی اﻟﮕﻮﻫﺎی موثر ﺗﺪرﻳﺲ ﻣﺆﺛﺮ در آﻣﻮزش ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ
کد مقاله : 1089-CNF (R1)
نویسندگان
پوریا رحیمی *1، ارسلان زندی2
1دانشگاه فرهنگیان سنندج
2کارشناس رشته آموزش و پرورش ابتدایی دانشگاه آزاد واحد سنندج
چکیده مقاله
در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر به علت پاره ای از مشکلات و شرایط ویژه ای که در برخی مناطق وجود دارد، امکان وجود مدارسی با چند پایه به صورت کلاس های مجزا ممکن نیست و بالاجبار باید کلاس هایی تشکیل شود که دانش آموزان در سنین و پایه های مختلف تحصیلی در آن شرکت کنند؛ که اصطلاحا به این کلاس ها، کلاس های چند پایه گفته می شود.
ﻫﺪف از اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ آﺷﻨﺎﻳﻲ ﺑﺎ ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﺸﻜﻼت آﻣﻮزش ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻌﺪادى از اﻟﮕﻮﻫﺎى ﺗﺪرﻳﺲ و اراﺋﻪ ﻳﻚ اﻟﮕﻮى ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮاى اﻳﻦ ﻛﻼسﻫﺎ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. اﻟﮕﻮﻳﻲ ﻛﻪ ﻫﻢ زﻣﺎن را در اﺧﺘﻴﺎر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻫﻢ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﻮد ﺗﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان، داﻧﺶ، ﻧﮕﺮﺷﻬﺎ و ﻣﻬﺎرتﻫﺎى ﻻزم را ﻛﺴﺐ ﻛﻨﻨﺪ. روش پژوهش حاضر از نوع کتابخانه ای می باشد ﺑﺮاى اﻳﻦ ﻣﻨﻈﻮر در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ از ﻛﺘﺎبﻫﺎ و ﺳﺎﻳﺖﻫﺎى ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ ﺗﺎ ﺿﻤﻦ روﺷﻦ ﺷﺪن ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺑﺮاى ﺧﻮد ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮ ﻧﻬﺎﻳﺘﺎً ﺳﺒﺐ اﻳﺠﺎد ﻳﻚ اﻟﮕﻮى ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮاى اﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻼسﻫﺎ ﺷﻮد. در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ اﺑﺘﺪا ﺑﻪ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻼسﻫﺎى ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، ﺗﻔﺎوت ﻛﻼسﻫﺎى ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ و ﺗﻚ ﭘﺎﻳﻪ، ﺗﺎرﻳﺨﭽﻪ ﻛﻼسﻫﺎى ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، ﻋﻠﻞ ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪن ﻛﻼﺳﻬﺎى ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺳﺎﺳﻲ و ﻣﺸﻜﻼت در آﻣﻮزش ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، ﻣﺰاﻳﺎ و ﻣﺤﺎﺳﻦ آﻣﻮزش ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، ﻣﻌﺮﻓﻲ ﭼﻬﺎر ﺧﺎﻧﻮاده- ى ﺑﺰرگ اﻟﮕﻮﻫﺎى ﺗﺪرﻳﺲ، ﺑﺮرﺳﻲ ﭼﻬﺎر اﻟﮕﻮ از اﻳﻦ ﭼﻬﺎر ﺧﺎﻧﻮاده و در ﻧﻬﺎﻳﺖ اراﺋﻪ ﻳﻚ اﻟﮕﻮى ﺗﻠﻔﻴﻘﻲ از اﻳﻦ ﭼﻨﺪ اﻟﮕﻮ ﺑﺮاى ﻛﻼﺳﻬﺎى ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ ﺑﻮده اﺳﺖ.
کلیدواژه ها
ﻛﻼس ﻫﺎى ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، اﻟﮕﻮى ﻣﺆﺛﺮ، اﻟﮕﻮى ﺗﺪرﻳﺲ
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر