بررسی ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﮕﺮش در روﻳﻜﺮد ﻫﺎ، روش ﻫﺎ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درﺳﻰ ﻣﺪارس ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ |
کد مقاله : 1088-CNF |
نویسندگان |
پوریا رحیمی * دانشگاه فرهنگیان سنندج |
چکیده مقاله |
در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر به علت پاره ای از مشکلات و شرایط ویژه ای که در برخی مناطق وجود دارد، امکان وجود مدارسی با چند پایه به صورت کلاس های مجزا ممکن نیست و بالاجبار باید کلاس هایی تشکیل شود که دانش آموزان در سنین و پایه های مختلف تحصیلی در آن شرکت کنند؛ که اصطلاحا به این کلاس ها، کلاس های چند پایه گفته می شود. این کلاس ها به علت شرایط خاصی که دارند، ایجاب می کنند تا اصول و روش هایی خاص و متفاوت با مدیریت کلاس های درسی عادی توسط معلم که به عنوان مدیر کلاس است، ارائه شود ﻫﺪف اﺻﻠﻲ اﻳـﻦ ﻣﻘﺎﻟـﻪ آﺷـﻨﺎﻳﻲ ﺑـﺎ ﻣﺎﻫﻴـﺖ ﻛﻠـﺎس ﻫـﺎى ﭼﻨـﺪ ﭘﺎﻳـﻪ و ﺿـﺮورت ﺗﻐﻴﻴـﺮ ﻧﮕـﺮش در روﻳﻜـﺮد ﻫـﺎ ، روش ﻫﺎ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎى درﺳﻲ اﻳـﻦ ﻣـﺪارس اﺳـﺖ ﺗـﺎ ﻣﻌﻠـﻢ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از اﻳـﻦ روش ﻫـﺎ ﺑﺘﻮاﻧـﺪ ﻛﻠﺎﺳـﻲ را ﺑـﺎ ﺣـﺪاﻛﺜﺮ اﺳـﺘﻔﺎده از زﻣــﺎن ﻣﻮﺟــﻮد و ﺑﺎﻟــﺎﺗﺮﻳﻦ ﻛﻴﻔﻴــﺖ آﻣــﻮزش دﻫــﺪ. ﺑــﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌــﻪ ﻣﻨــﺎﺑﻊ، روش ﻫــﺎى ﻛــﺎرﺑﺮدى در ﻛﻠــﺎس ﻫــﺎى ﭼﻨــﺪ ﭘﺎﻳــﻪ ﻣﺎﻧﻨــﺪ ﻳــﺎدﮔﻴﺮى ﻣﺸــﺎرﻛﺘﻲ، ﻛــﺎرآﻣﻮزى ﺷــﻨﺎﺧﺘﻲ، دارﺑﺴــﺖ زدن و ... ﺗﻮﺿــﻴﺢ داده ﺷــﺪ ﺗــﺎ ﺑــﺎ اﺳــﺘﻔﺎده از اﻳــﻦ روش ﻫــﺎ و روﻳﻜﺮد ﻫﺎ ﺗﺤﻮﻟﻲ در ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش ﻣـﺪارس ﭼﻨـﺪ ﭘﺎﻳـﻪ اﻳﺠـﺎد ﮔـﺮدد. ﻧﺘﻴﺠـﻪ ﺑﺮرﺳـﻲ اﻳـﻦ اﺳـﺖ ﻛـﻪ اﮔـﺮ ﻣﻌﻠـﻢ ﻗﺒـﻞ از ﺷﺮوع ﻛﻠﺎس آﮔـﺎﻫﻲ ﻟـﺎزم از ﻣﻄـﺎﻟﺒﻲ ﻛـﻪ در ﻛﻠـﺎس ﻋﻨـﻮان ﺧﻮاﻫـﺪ ﺷـﺪ، داﺷـﺘﻪ ﺑﺎﺷـﺪ و از روش ﻫـﺎى ﻣﻮﺟـﻮد اﺳـﺘﻔﺎده ﻛﻨﺪ، ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻛﻠﺎﺳﻲ ﻣﻮﻓﻖ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. |
کلیدواژه ها |
ﻛﻠﺎس ﭼﻨﺪ ﭘﺎﻳﻪ، روش ﻫﺎ، روﻳﻜﺮد، ﻣﻌﻠﻢ، داﻧﺶ آﻣﻮز. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |