بررسی انواع روش ها و فنون تدریس مناسب برای کلاس های درس چندپایه |
کد مقاله : 1082-CNF (R1) |
نویسندگان |
ژینا شریفی * دانشگاه فرهنگیان کردستان |
چکیده مقاله |
امروزه، متخصصان امر تدریس، یادگیری را بر اساس فعالیتهای دانش آموزان در کلاس درس توجیه میکنند. در واقع، از نظر متخصصان امر تدریس، شیوۀ یادگیری دانش آموزان است که روش تدریس را شکل میدهد. هدف از این پژوهش آشنایی با یکسری از روشها و فنون مناسب تدریس در کلاسهای درس چند پایه می باشد. یافتههای پژوهش با روش کتابخانهای جمع آوری شده است. نتایج به طور کلی نشان داد که معلمان کلاسهای چندپایه میتوانند از روشهایی به مانند: روش تدریس بحث گروهی، پرسش و پاسخ، یورش فکری، روش تدریس مبتنی بر بازی، همیاری، ایفای نقش و کاوشگری جهت یادگیری هرچه بهتر دانش آموزان استفاده نمایند. وجه اشتراک تمامی روش ها را می-توان در مراحل اجرایی آنها پیدا نمود به این معنا که در تمامی مراحل در ابتدا میبایست هدف از انجام روش موردنظر را بیان نمود سپس به اجرای روش پرداخت. تمامی روشها و فنون تدریس ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. |
کلیدواژه ها |
کلاسهای درس چند پایه، روشهای تدریس، آموزش و یادگیری، معلمان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |