تاثیرمحیط های یادگیری مختلف بررشد و خلاقیت دانش آموزان در کلاس های چندپایه (شهرستان بیجاراستان کردستان)
کد مقاله : 1074-CNF (R1)
نویسندگان
راضیه خالدیان *1، جلال غریبی2، زهره جمشیدی3
1دانشگاه فرهنگیلن استان کردستان .پردیس بنت الادی صدر سنندج
2مدرس گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان کردستان
3معلم شاغل در آموزش و پرورش شهرستان بیجار
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی رابطه تاثیر محیط های یادگیری بر رشد و خلاقیت دانش آموزان کلاس های چند پایه شهرستان بیجارانجام
گرفته است . جامعه آماری 142 کلاس چند پایه در شهرستان بیجار و روستاهای آن می باشد که به عنوان نمونه 40 کلاس و معلم را
انتخاب کرده و آنها را به دو گروه تقسیم کردیم . گروهی که از امکانات محیطی برخوردار بودند و از محیط و طبیعت برای یادگیری دانش
آموزان به نسبت استفاده می کردند و گروه دیگری هم به عنوان گروهی که کمتر به نقش محیط توجه می کردند .روش پژوهش نیز با
توجه به ماهیت موضوع توصیفی از نوع همبستگی می باشد . در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خلاقیت تورنس و
تست T استفاده گردید . یافته های حاصل از تحقیق نشان داد که در کلاس هایی که از محیط هایی یادگیری طبیعی بیشتری برای
آموزش استفاده می کردند میزان خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در آن کلاس ها در مقایسه با گروه دیگر بیشتراست .
کلیدواژه ها
محیط یادگیری ، خلاقیت ،دانش آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر