تاثیرمحیط های یادگیری مختلف بررشد و خلاقیت دانش آموزان در کلاس های چندپایه (شهرستان بیجاراستان کردستان) |
کد مقاله : 1074-CNF (R1) |
نویسندگان |
راضیه خالدیان *1، جلال غریبی2، زهره جمشیدی3 1دانشگاه فرهنگیلن استان کردستان .پردیس بنت الادی صدر سنندج 2مدرس گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان کردستان 3معلم شاغل در آموزش و پرورش شهرستان بیجار |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی رابطه تاثیر محیط های یادگیری بر رشد و خلاقیت دانش آموزان کلاس های چند پایه شهرستان بیجارانجام گرفته است . جامعه آماری 142 کلاس چند پایه در شهرستان بیجار و روستاهای آن می باشد که به عنوان نمونه 40 کلاس و معلم را انتخاب کرده و آنها را به دو گروه تقسیم کردیم . گروهی که از امکانات محیطی برخوردار بودند و از محیط و طبیعت برای یادگیری دانش آموزان به نسبت استفاده می کردند و گروه دیگری هم به عنوان گروهی که کمتر به نقش محیط توجه می کردند .روش پژوهش نیز با توجه به ماهیت موضوع توصیفی از نوع همبستگی می باشد . در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه خلاقیت تورنس و تست T استفاده گردید . یافته های حاصل از تحقیق نشان داد که در کلاس هایی که از محیط هایی یادگیری طبیعی بیشتری برای آموزش استفاده می کردند میزان خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در آن کلاس ها در مقایسه با گروه دیگر بیشتراست . |
کلیدواژه ها |
محیط یادگیری ، خلاقیت ،دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |