روش های تدریس علوم تجربی |
کد مقاله : 1040-CNF |
نویسندگان |
الهه ایروانی *1، سیده فاطمه پارسا بهمن یاری2، محمد دولت دوست3 1دانشجوی ترم 3 کارشناسی آموزش ابتدایی 2دانشجوی کارشناسی آموزش ایتدایی 3دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان پردیس کوثر |
چکیده مقاله |
آموزش و پرورش که رکن اصلی آموزش را دارد، باید محیط آموزشی را طوری تنظیم کند که در آن فراگیران قادر باشند خود به صورت فعال بیاندیشند و در برابر مسائل پاسخگو باشند و حالت منفعل نداشته باشند. معلمان باید با انواع روش های تدریس مثل کاوشگری، همیاری و... آشنا باشند تا بتوانند در موقعیت های مناسب به کار گیرند تا تدریس خود اثر بخش باشد. همچنین باید با انجام برنامه ریزی هوشمندانه وفناوری به روز با استفاده از روشهای مناسب تدریس که بتوان از آن ها برای قرار دادن دانش آموزان در موقعیت های یادگیری و جستجو کردن دانش آموزان برای پیدا کردن سوال های که به ذهن آنها خطور می کند استفاده کنند. در روش تدریس صدای معلم، خلاقیت های معلم، صبر و تحمل های او و ...تأثیر بسزایی دارد. تا اینکه دانش آموزان را به سمت و سوی هدف مطلوب هدایت کند. در این مقاله از روش اسنادی یا کتابخانه ای استفاده کردیم و با استفاده از مطالعه و بررسی کتاب هاو مقالات مربوط به این رشته و بدست آوردن اطلاعات دقیق به طبقه بندی کردن آن ها پرداختیم. |
کلیدواژه ها |
روش تدریس، علوم تجربی، ابتدایی، تعلیم و تربیت |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |