بررسی روش تدریس های موثر در کلاس های چند پایه |
کد مقاله : 1019-CNF (R1) |
نویسندگان |
سحر سهرابی * آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید صدوقی کرمانشاه |
چکیده مقاله |
بر اساس آمارهای نظام آموزش و پرورش حدود یک میلیون دانش آموز در کلاس های چند پایه مشغول به تحصیل می باشند، که حدود 48000 کلاس چند پایه را شامل می شود، که این مقدار 16 درصد از کل کلاس های ابتدایی را تشکیل می دهد، این آمار لزوم آگاهی معلمان از روش تدریس های موثر در کلاس های چند پایه را ثابت می کند. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی روش تدریس های موثر در کلاس های چند پایه و آشنایی هرچه بیشتر معلمان با این روش تدریس ها است. گردآوری اطلاعات در پژوهش حاضر از طریق روش مروری صورت گرفته است و یافته ها نشان دادند که به منظور بهبود روند آموزشی در کلاس های چند پایه، بهتر است که از روش های مناسب و موثری هم چون روش دریافت مفهوم، ایفای نقش و تدریس اعضای تیم استفاده شود و در تدریس در اینگونه کلاس های درسی، به الگو های محوری، گروهی و مشترک محوری و گروهی توجه شود. همچنین باید در نظر داشت که، هیچ یک از این روش تدریس ها به طور مطلق مناسب نبوده و باید در بهره گیری از آنها بر حسب شرایط، انعطاف پذیری را رعایت کرد. |
کلیدواژه ها |
الگو، روش، کلاس، چند پایه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |